آشیانه ای برای هم فکری،تعامل و هم افزایی متخصصین تکنولوژی آموزشی و یادگیری

درباره ما
دوستان
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
 

دهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران 

عنوان همایش:

برنامه درسی تربیت معلم

زمان:
10 و 11 اسفند ماه 1389

مکان:
دانشکده علوم انسانی
دانشگاه شهید رجائی تهران

منبع: انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

http://www.icsa.org.ir



:: موضوعات مرتبط: همايش و جلسات
ن : علی جوانمرد
ت : جمعه سی و یکم اردیبهشت 1389
همگی یه سفر کیش افتادیم

 

اولین کنفرانس بین المللی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

عنوان همایش:

آموزش علوم و فناوری در جهان اسلام: چالش ها و چشم اندازها

زمان:
13 و 14 آذرماه 1389

دبیر علمی:
دکتر محمود مهرمحمدی

مکان:
منطقه آزاد کیش

فراخوان متعاقباً اعلام خواهد شد

منبع: انجمن مطالعات برنامه درسی ایران

http://www.icsa.org.ir


 



:: موضوعات مرتبط: همايش و جلسات
ن : علی جوانمرد
ت : جمعه سی و یکم اردیبهشت 1389
چند روزه دارم به این فکر میکنم که بعضی رشته ها هستند که دانشجوهاش باید خودشون کارآفرین او رشته باشند یا اینکه یه جورایی خودشون بازار کار خودشون رو رواج بدن.

رشته تکنولوژی آموزشی هم جز این رشته ها محسوب میشه ولی فکر کنم بعضی دروس برای تحقق این امر فوق العاده واجبند و باید جز واحدهای اصلی رشته در بیان. من اون درسایی رو که به نظرم میتونن راهگشا باشند در زیر همین مطلب میارم شما دوستان عزیز هم اگه چیزی به ذهنتون میرسه در قسمت نظرخواهی بگید تا به این پست اضافه کنم :

۱- واحدی با سرفصل تفکر خلاق ( یه چند واحدی برای خود تکنولوژیست ها که بتونن از خلاقیتشون حین طراحی بیشتر استفاده کنند و یه چند واحد هم برای اینکه تکنولوژیست ها بتونن روشهای بروز خلاقیت را در مخاطبانشون پرورش بدن)

۲- واحدبا سرفصل روشها و فنون تدریس پیشرفته ( که من واقعا جای خالیش رو در دوره کارشناسی ارشد احساس میکنم البته از یه چیز خیلی تعجب میکنم و اونم اینه که روشها وفنون تدریس در آزمون کارشناسی ارشد ضریب ۳ داره و دوستانی که آزمون ارشد رو دادن میدونن که ضریب ۳ یعنی چی؟یعنی حرف مرگ و زندگی زدن... ولی حتی یک واحد هم در دوره کارشناسی ارشد بهش اختصاص ندادن در حالیکه رشته های تحقیقات آموزشی که اصلا این درس رو در آزمون نخونده بودن در دوره کارشناسی ارشد دارن پاس میکنن...)

۳- واحدی با سرفصل نظریه های جدید یادگیری( البته من احتمال میدم این واحد اگرم ارائه بدن از قدیمیترین نظریه ها بحث خواهد شد ولی وجود چنین واحدهایی ممکنه دلسوزهای رشته رو یه کم به خودشون بیاره تا یه کم آپدیت بشنو...)

۴-.....

نظر شما دوست عزیز چیه؟



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشی
ن : علی جوانمرد
ت : جمعه سی و یکم اردیبهشت 1389
به نام خدا

سلام

تو این قسمت می خوام آموزش تصویری دانلود کتاب از سایت Gigapedia رو برا شما عزیزان قرار بدم .

این سایت یکی از سایت های پر طرفدار دانلود کتابه که می تونه کتاب های خوبی را در اختیار شما قرار بده .

برا شروع وارد سایت http://gigapedia.com/ می شیم و مثل تصویر زیر گزینه register رو می زنیم تا تو سایت عضو بشیم .

بر دیدن بقیه آموزش روی ادامه مطلب کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزارها، مباحث عمومی و متفرقه
ن : یوسف مهدوی نسب
ت : سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1389
وب2 و کاربردهای تخصصی آن

مفهوم وب2 از تعامل دوطرفه سایت های اینترنتی و جریان جدیدی از اطلاعات از سوی کاربران به سمت اینترنت معنا یافته است. رویکرد وب2 همانند دنیای داده هاست که واحدهای کوچک اطلاعات را به روش تازه و موثر جمع آوری و تلفیق میکند و در مناسب ترین شکل در اختیار کاربران قرار میدهد. موتورهای جستجوی وب2 همچون آموزگارانی هستند که جواب هر سئوالی را میدانند و مبتی بر سیستم یادگیری مشارکتی هستند . ایجاد محتوای مشترک در وب2 باعث افزایش طیف وسیعی از مفاهیم و موضوعات در چارچوب آموزش الکترونیکی است. چند جریان عمده در وب2 شامل: ویکی ها(فناوری طراحی شده برای مدیریت دانش)-وبلاگها(ارائه مطالب،امکان گذاشتن نظرات و پیوند به دیگر سایتها)-فلیکر(اشتراک گذاری تصویر)-پلاکست(اشتراک گذاری ویدئو)- نپستر(اشتراک گذاری موسیقی)-بیت نورنت(اشتراک گذاری فایل)-گوگل(جستجوی اطلاعات)-شبکه های اجتماعی و...در وب2 همه چیز بر پایۀ مشارکت جمعی معنا پیدا میکند که هیچ محدودیتی را نمی پذیرد، مشارکتی که خرد جمعی را در خدمت هم افزایی درآورده است و در مفهومی جدید، وب را به رسانه ای تعاملی بدل کرده است،که می تواند تولید علم نماید.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشی
ن : الهام فردوسیان
ت : جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389

اگر ملاک های ارزشیابی وب سایت را می خواهید بدونید

ادامه مطلب راکلیک کنید

در این پست براتون ۵ ملاک ارزشیابی وب سایت را که هر کدام شامل خرده ملاک هایی هستند. آوردم



:: موضوعات مرتبط: مباحث عمومی و متفرقه
:: برچسب‌ها: ارزشیابی وب سایت
ن : الهام فردوسیان
ت : پنجشنبه بیست و سوم اردیبهشت 1389

مقدمه ای بر فرایند طراحی آموزشی

در این فصل به سئولات زیر پاسخ داده می شود:

حل چه مشکلی را از ما می می خواهند؟

آیا آموزش مشکل را حل می کند؟

هدف آموزش برنامه ریزی شده چیست؟

آیا بهترین راه حل یک مداخله ی آموزشی است؟

برای پاسخ این سئوالات -ادامه مطلب- را کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: طراحی آموزشی
ن : الهام فردوسیان
ت : سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت 1389

مراحل تکامل تکنولوژى آموزشى

تکنولوژى آموزشى درطى تکامل خود از چهار مرحله گذر کرده و اکنون وارد مرحلهٔ پنجم شده است. گرچه ممکن است کشورهاى مختلف الزاماً از اين مراحل گذر نکنند ولى بيشتر کشورها اين مراحل را تجربه کرده‌اند و هر فرد مى‌تواند در کشور خود نمونه‌اى از اين مراحل را بياورد.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشی
ن : مهدی زمانی
ت : یکشنبه نوزدهم اردیبهشت 1389

تاریخچۀ نظریه های یادگیری در طراحی آموزشی

الف )رفتار گرایی و طراحی آموزشی

ساتلر درباره تاثیر رفتارگرایی بر تکنولوژی آموزشی به 6 مورد اشاره می کند:

1- تحول در اهداف رفتاری

2- دورۀ ماشین آموزش

3- تحول در آموزش برنامه ای

4- رویکردهای آموزش انفرادی

5- یادگیری به کمک کامپیوتر

6- رویکرد نظام گرا به آموزش

در ادامه هر كدام از موارد بالا توضيح داده شده



:: موضوعات مرتبط: طراحی آموزشی
ن : الهام فردوسیان
ت : جمعه هفدهم اردیبهشت 1389
اندرمكتب تكنولوجويان اموزشي(كارشناسي ) :

(بالاخره اومدم ) من يكي هستم مثل شما . مثل همه . البته منظورم ازهمه؛ قشر به

اصطلاح دانشجوييه. اونم از نوع تکنولوژی آموزشی

شايد يه كم زودتر يا ديرتر ازشما اومدم دانشگاه . اما وقتي اومدم

(. . .)

سه تانقطه ( ... ) يعني يه عالمه حرف كه الان وقت صحبت كردن درموردش نييييييييست.

اما واسه اينكه حرفمو باور كنيد حاضرم دو سه تاازاین حرف ها رو لو بدم .



:: موضوعات مرتبط: خاطرات و دل نوشته ها
ن : زهرا امینی
ت : پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت 1389

چند وقتی بود که خودم دنبال مطلب درباره فلوچارت بودم که با مطلب زیر در وبلاگ آقای مومنی دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی برخورد کردم و تو این پست قرار دادم

«در هر طراحی لازم است که ابتدا نقشه و مراحل کار حداقل برای خود طراح مشخص باشد. یکی از روشهای عینی مشخص کردن مراحل مختلف کار استفاده از فلوچارت است. فلوچارت که به فارسی گردش کار ترجمه شده است، نموداری عینی از تمام مراحل، تصمیم گیری ها، عملیات ها، وقفه ها و تاخیرها و دیگر مسائلی که در یک کار طراحی با آن رو به رو خواهیم شد، است. در کشیدن فلوچارت ها از یک سری شکلها و نمادها استفاده می شود که سالیان است در مدیریت و طراحی پذیرفته شده است. مثلا برای عملیات ها از مستطیل، یا برای شروع و پایان از دایره استفاده می کنیم. حداقل فایده این کار این است که شروع و پایان و مراحلی که فرد قرار است در طراحی خود طی کند مشخص است و در هر مرحله تا حدی مشخص که کجای نقشه و برنامه ایستاده ایم. برای مطالعه بیشتر می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.»



:: موضوعات مرتبط: طراحی آموزشی، آموزش نرم افزارها
ن : یوسف مهدوی نسب
ت : چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت 1389

مفاهیم اصلی تکنولوژی آموزشی

سيستم

به‌نظر مى‌رسد که واژهٔ سيستم واژه‌اى است مناسب روز. هر کارى را که بخواهيد انجام دهيد مى‌گويند به‌طريق سيستماتيک آن را انجام دهيد تا موفق شويد. يا اگر سازمانى در انجام برنامه‌اى موفق نمى‌شود مى‌گويند دليل اين است که براى کارها برنامه‌ريزى نشده و کارها به ‌طريقهٔ سيستماتيک انجام نگرفته است.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشی
ن : مهدی زمانی
ت : سه شنبه چهاردهم اردیبهشت 1389

چند مدت پیش یه کتابی رو میخوندم که داخلش یه تعریف از تکنولوژی آموزشی ارائه داده بود که چند مدته فکرم رو به خودش مشغول کرده، خیلی دوست دارم نظر شما دوستان محترم رو راجع به این تعریف بدونم.

این تعریف که از طرف انجمن ارتباطات و فناوری در سال 2004  مطرح شده ، بر این اساسه که:

فناوری  آموزشی، مطالعه و عمل اخلاقی از طریق ایجاد، کاربرد و مدیریت منابع و فرایندهای فناورانه ی مناسب به منظور تسهیل یادگیری و بهسازی عملکرد افراد است.

همانطور که ملاحظه میکنید در تعریف مذکور اصطلاحات جدیدی از قبیل مطالعه، عمل اخلاقی، بهسازی و عملکرد ارائه شده است.

به نظرم این تعریف تکنولوژی آموزشی رو از بعد سخت افزاریش یه کم دور کرده نظرشما چیه؟

البته عنوان کتاب هم اینه:

مباحث نوین در فناوری آموزشی از سید عباس رضوی



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشی
ن : علی جوانمرد
ت : دوشنبه سیزدهم اردیبهشت 1389
 

به نام خدا

تقدیم به او که به من قلم داد...

تقدیم به آن کس که قلم داد و گفت  بنویس...

و تقدیم به او که بر من قلم داد و گفت فکر کن و بنویس...! 

 

خوش به حالت  چه کار والایی     زندگی با علم و دانایی

زندگی  با  عشق  و  دانستن       مملو ازواژه ی توانایی ..

 



:: موضوعات مرتبط: خاطرات و دل نوشته ها
ن : یوسف مهدوی نسب
ت : یکشنبه دوازدهم اردیبهشت 1389

کاربرد شبیه سازی در آموزش

چکیده:

از آنجا که هدف فناوری آموزشی تسهیل یادگیری و بهبود عملکرد است در این راستا شبیه سازی های آموزشی می توانند به عنوان تکنیک و یا رسانه ای موجب تحقق این هدف شوند. کاربرد شبیه سازی در زمینه های مختلف در سال های اخیر رو به افزایش بوده است و یکی از مهمترین کاربرد آن در زمینه ی آموزش و یادگیری بوده است . در این مقاله سعی شد تا میزان تاثیر آن در یادگیری موضوعات مختلف مثل : حقایق و اصول ، نگهداری اطلاعات و دانش ،مهات های تفکر انتقادی و تصمیم گیری و نگرش ها بررسی شود .در طی تحقیق از یافته های 3 مطالعه ی موردی[1] استفاده شد.

کلیدواژه ها : فناوری آموزشی، شبیه سازی آموزشی، ابررسانه ها ، مطالعه ی موردی





:: موضوعات مرتبط: تحقيق و پژوهش (مقاله)
ن : مهدی زمانی
ت : یکشنبه دوازدهم اردیبهشت 1389
با سلام بر همه تکنولوژیست های آموزشی

اگه دنبال مقالات لاتین در مورد مولتی مدیا میگردین میتونین چندتاشون رو از زیر دانلود کنین:

     CRESST REPORT 754.pdf

 

Classroom innovation.pdf

بازم هست البته اگه خواستین.

روی "ادامه مطلب" کلیک کن.



:: موضوعات مرتبط: تحقيق و پژوهش (مقاله)
ن : مهدی زمانی
ت : شنبه یازدهم اردیبهشت 1389

سلام دوستان در این پست برای شما چند تا از مقاله قرار دادم. این مقالات با فرمت پی دی اف می باشد. و برای دانلود کافیه که روی آیکن ان کلیک کنید.

ClAdobe PDFark, R. E. & Feldon, D. F. (2008). GEL, adaptable expertise and transfer of training. Report produced under contract sponsored by the U.S. Army Research, Development, and Engineering Command (RDECOM)

HAdobe PDFmelo-Silver, C. E., Duncan, R. G., & Chinn, C. A. (2007). Scaffolding and achievement in problem-based and inquiry learning: A response to Kirschner, Sweller, and Clark (2006). Educational Psychologist, 42(2), 99-107.

KuAdobe PDFhn, D. (2007). Is direct instruction an answer to the right question? Educational Psychologist, 42(2), 109-113

ScAdobe PDFhmidt, H. G., Loyens, S. M. M., van Gog, T., & Paas, F. (2007). Problem-based learning is compatible with human cognitive architecture: Commentary on Kirschner, Sweller, and Clark (2006). Educational Psychologist, 42(2), 91-97

Sweller, J., Kirschner, P. A., & Clark, R. E. (2007). Why minimally gAdobe PDFuided teaching techniques do not work: A reply to commentaries. Educational Psychologist, 42(2), 115-121.



:: موضوعات مرتبط: تحقيق و پژوهش (مقاله)
ن : امیر پور احمد
ت : شنبه یازدهم اردیبهشت 1389
Adobe PDF Clark, R. E. (2004). What works in distance learning: Motivation strategies. In H. O’Neil (Ed.), What works in distance learning: Guidelines (pp. 89-110). Greenwich, CT: Information Age Publishers.


:: موضوعات مرتبط: تحقيق و پژوهش (مقاله)
ن : امیر پور احمد
ت : شنبه یازدهم اردیبهشت 1389

سلام دوستان در این پست یک کتاب به نام Theory and Practice of Online Learning را معرفی میکنم که کتابی ارزشمند برای آنهایی هست که در زمینه Online Learning کار می کنند و االبته فایل پی دی اف آن را در زیر آورده ام:

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانلود فیلم، پاورپینت، مجلات و معرفی کتاب
ن : امیر پور احمد
ت : جمعه دهم اردیبهشت 1389

به سوي فلسفه تكنولوژي آموزشي:

سيری از ديدگاه ها، مباني و عناصر پست مدرنيسم گرايي (پسامدرنيسم گرايي) درنظريه و عمل

بيان مسئله و مروري بر پيشينه آن:

اين مطالعه سير و جستجويي از مضامين پست مدرنيسم در رشته ي تكنولوژي آموزشي است. نظرات و باورهاي سنتي تكنولوژي آموزشي اغلب وابسته به كاربرد دانش علمي هستند.

پست مدرنيسم يك الگوي جانشين است كه مي پرسد كه آيا دانش به تنهايي بهترين رويكرد براي يادگيري و آموزش است يا نه؟ از منظر يك ديدگاه نظري اصطلاح "پست مدرنيسم" از گونه اي از اصول پديد آمده است و آن اغلب براي افراد مختلف داراي معاني متفاوت است(آندرسون، 1995). مبنا و اساس عمده پيشينه پست مدرنيسم را به عنوان موارد زير توضيح مي دهد:



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشی
ن : مهدی زمانی
ت : جمعه دهم اردیبهشت 1389
با سلام خدمت شما عزیزان

نتایج دومین دوره آزمون کتبی تکنولوژی آموزشی با قبولی ۱۵ نفز از عزیزان هم رشته ایمان اعلام شد

اسامی برخی از قبول شدگان

خانم  مخبری

خانم کلانتری

خانم سونیا رمضانی

خانم عظیمه نجف قلی نژاد

طالب زندی

وحید صالحی

حسن قره باغی

تورج حسینی

یونس پاکپور

اکبرعبدالله زاده

صابر منصوری

سید محمد رضا صفوی

اسامی سه نفر دیگر هنوز به دست ما نرسیده است



:: موضوعات مرتبط: اخبـــــــار و اطلاعیه ها
ن : یوسف مهدوی نسب
ت : پنجشنبه نهم اردیبهشت 1389
با سلام بر تکنولوژیست های آموزشی.

شاید بیشتر شما نام دیوید مریل رو شنیده باشید. همونی که نظریه نمایش اجزا رو مطرح کرد. با این حال شاید دوست داشته باشین عکسشو ببینین و یا بیشتر با خودش و کارهای علمیش آشنا بشین. ازین رو من تصمیم گرفتم عکس و آدرس وبلاگشو اینجا بذارم.

دیوید مریل

http://mdavidmerrill.com/

http://id2.usu.edu/MDavidMerrill/index.htm



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشی
ن : مهدی زمانی
ت : پنجشنبه نهم اردیبهشت 1389

سلام دوستان در این پست میخوام  يک سايت تخصصی در زمينه آموزش برنامه نويسی تحت وب به زبان فارسی  که در آن کليه اصول و دستورات برنامه نويسی، طراحی، ساخت و مديريت وب سايت از سطح مقدماتی تا پيشرفته ، آموزش داده خواهد شد را به شما معرفی کنم. لینک مستقیم آن در زیر آورده شده است:

                                                        

                                                            اینجا را کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: معرفی وبلاگ و وب سایت ها
ن : امیر پور احمد
ت : پنجشنبه نهم اردیبهشت 1389
نام و یاد خدای مهربان 

 قبل از هرچیز ورود تعدادی از دوستان رو به جمع این وبلاگ تبریک می گم و امیدوارم همیشه موفق باشن....  

 

کلیدهای میانبر یکی از راههای بسیار مهم برای افزایش سرعت کار با کامپیوتر و نرم افزارهای مختلفه . حقیقتا من که خودم از این کلیدها خیلی استفاده کردم امیدوارم که مورد استفاده شماا هم قرار بگیره

 

Ctrrl+end رفتن به انتهای سند در وورد

 Ctrrl+home رفتن به ابتدای سند در وورد 

و.........

برای دیدن کلیدهای میانبر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزارها
ن : یوسف مهدوی نسب
ت : پنجشنبه نهم اردیبهشت 1389

اداره کلاس درس: راهبردهای مدیریت کلاس درس کدامند؟

 چکیده:

موضوع این مقاله مدیریت کلاس درس (اداره کلاس درس) بود. اداره کلاس درس یعنی استفاده از فنون ایجاد و حفظ یک محیط سالم و خالی از مشکلات رفتاری. هدف اصلی این مقاله معرفی و پیشنهادهایی برای مدیریت موثر کلاس درس بود. در این مقاله به سبک های مختلف یادگیری از جمله: سبک اقتدارگرایانه، سبک مستبدانه، و سبک آزادگذاری اشاره شد. همچنین راهکارهای اصلاحی رفتارکه شامل: استدلال کردن و اصول و روش های تغییر رفتار می شد  شرح داده شدند. اصول و روش های تغییر رفتار شامل:1)  روش های افزایش نیرومندی رفتارهای مطلوب موجود. 2) روش های ایجاد رفتارهای مطلوب تازه. 3) روش های نگهداری رفتارهای مطلوب. 4) روش های کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب
می شوند.



:: موضوعات مرتبط: تحقيق و پژوهش (مقاله)
ن : مهدی زمانی
ت : چهارشنبه هشتم اردیبهشت 1389
فنون يا تکنيک هاي آموزش

معلم آگاه، قبل از هر نوع آموزش، بايد چارچوب کار خود را بر اساس يک سلسله اصول شناخته شده تربيتي بنا نهد و با رويکردي منطقي، با ثبات و جامع بداند که يادگيرنده ها چگونه ياد مي گيرند و او چگونه مي تواند به بهترين وجه يادگيري آنها را هدايت و تسهيل کند. به عبارت ديگر، بايد اصول و نظريه هاي يادگيري را به خوبي بشناسد. معلم بايد در شناخت اين اصول و نظريه ها رويه اي پويا و هميشه در حال پيشرفت داشته باشد و پيوسته خود را در مرکز اطلاعات، ارتباط و يافته هاي علمي قرار دهد. از جانب ديگر، بخش ديگري از ساخت چارچوب، شناخت دقيق يادگيرنده هاست و اين که آنها داراي چه ويژگيهايي هستند، چه قدر از پيش نيازهاي لازم براي هر نوع يادگيري را دارا هستند و سطح انگيزش و رغبت آنها براي آموختن موضوعي خاص چيست؟ هر معلم بدون در دست داشتن اطلاعات يادشده، نمي تواند فنون خاصي را براي آموزش برگزيند. البته شناخت دقيق عوامل ديگري چون کليت برنامه آموزشي، هدف هاي آموزش موضوع يا درسي خاص و متغيرهاي مديريتي نيز در ساخت چارچوب دخالت دارند.



:: موضوعات مرتبط: روش تــــدريس
ن : مهدی زمانی
ت : چهارشنبه هشتم اردیبهشت 1389
تکنولوژی آموزشی چیست؟

- پروفسور جیمز براون (James Brown) عقیده دارد که "تکنولوژی آموزشی عبارت است از روش سیستماتیک که در طراحی آموزشی به‌کار می‌رود و یا آن را می توانیم روش منظم (systematic) طراحی (designing) ، اجرا (carryihg out) و ارزیابی (evalvation) کل فرایند تدریس و یادگیری با استفاده از هدف‌‌‌های به‌‌‌خصوص و بهره‌گیری از یافته‌های پژوهش در روان‌شناسی و ارتباط انسانی و به‌ کارگیری ترکیبی از منابع انسانی و غیر انسانی به‌منظور ایجاد یادگیری مؤثرتر و پایدارتر تعریف کنیم".
-تکنولوژی آموزش دانش کاربردی است که فرصت‌‌‌های چالش‌انگیز متفاوتی برای طراحی ، تولید و مدیریت برنامه‌های آموزشی و پرورشی فراهم می‌آورد.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی آموزشی
ن : مهدی زمانی
ت : چهارشنبه هشتم اردیبهشت 1389

از آنجایی که رشته ی تکنولوژی آموزشی یه رشته ی وارداتیه و تو کشورمون کمتر متخصصی تو این رشته هست كه بتوننن كتابهايي رو در سطح روز تاليف كنن، و از آنجايي كه تقريباً همه كتابهاي روز دنيا تو اين رشته به زبان انگليسي هستن ، لازم است كه بچه هاي اين رشته زبانشون انگليسيشونو  تقويت كنن.

 در اينجا راههايي آورده شده كه مي تونه براي بهبود مهارتهاي زباني بسيار مفيد باشه:

 

How To Learn English 

Here are some tips which may help you to master the English Language!

 

 Speak without Fear

The biggest problem most people face in learning a new language is their own fear. They worry that they won’t say things correctly or that they will look stupid so they don’t talk at all. Don’t do this. The fastest way to learn anything is to do it – again and again until you get it right. Like anything, learning English requires practice. Don’t let a little fear stop you from getting what you want.

 

 Use all of your Resources

Even if you study English at a language school it doesn’t mean you can’t learn outside of class. Using as many different sources, methods and tools as possible, will allow you to learn faster. There are many different ways you can improve your English, so don’t limit yourself to only one or two. The internet is a fantastic resource for virtually anything, but for the language learner it's perfect.

 

 Surround Yourself with English

The absolute best way to learn English is to surround yourself with it. Take notes in English, put English books around your room, listen to English language radio broadcasts, watch English news, movies and television. Speak English with your friends whenever you can. The more English material that you have around you, the faster you will learn and the more likely it is that you will begin “thinking in English.”.

 



:: موضوعات مرتبط: مباحث عمومی و متفرقه
ن : حشمت اله نظری
ت : چهارشنبه هشتم اردیبهشت 1389
به نام آنکه خالق تمام تکنولوژیهارو  خلق کرد

آری به نام خدای توانا

در آغاز جا داره از زحمات گرانقدر تمامی کسانی که  ایده ی ساختن این وبلاگو پیش رو آوردن سپاسگزاری کنم. براستی که این حرکت یک حرکت اساسی برای شناساندن رشتمون به کسانیست که دربارش اطلاعات چندانی ندارند و همچنین یه استارت برای پیشرفت این رشته در کشورمون که متاسفانه بهش اهمیت داده نمیشه به حساب میاد. امیدوارم بتونم با عضویت در این وبلاگ گامی هر چند کوچک برداشته باشم.

با آرزوی کامیابی و پیروزی برای تمامی تکنولوژیست های آموزشی  


ن : حشمت اله نظری
ت : چهارشنبه هشتم اردیبهشت 1389

سلام دوستان در این پست میخوام در مورد  جاوا اسکریپت که کاربرد فراوانی هم دارد توضیح بدهم. البته از انجا که آموزش این زبان به وقت طولانی نیاز دارد لذا در هر پست یک بخش  ازآن را توضیح میدهم. ابتدا مقدمه ای از جاوا اسکریپت در ذیل آورده شده است. ان شاء الله در پستهای بعدی با ادامه مراحل در خدمت شما هستم.



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزارها
ن : امیر پور احمد
ت : سه شنبه هفتم اردیبهشت 1389
 
موضوعات
برچسب ها
نویسندگان
آرشیو مطالب
امكانات جانبي