عرصه پزشکی به عنوان یکی از زمینه های کاربرد تکنولوژی آموزشی در سال های اخیر به خوبی نیاز به تکنولوژی آموزشی را احساس کرده و سعی در بهره گیری از قابلیت های آن دارد. در این راستا نیاز است تا دانشجویان تکنولوژی آموزشی نیز توانمندی های خود را به این بازار کار بالقوه عرضه کنند. یکی از را ه های شناساندن رشته به مسئولان علوم پزشکی شرکت در فعالیت های پژوهشی می باشد که به خوبی از طریق بررسی اولویت های پژوهشی قابل پیگیری است .لذا در زیر برخی از اولویت های پژوهشی آموزش پزشکی دانشگاه لرستان  ارائه گردیده است تا شاید روشنگر راهی برای دانشجویان عزیز باشد.

اولویت های پژوهشی:

1- بررسي كيفيت آموزش باليني (شامل راند، مورنينگ، ژورنال كلاب و ...)

2- بررسي كيفيت آموزش تئوري

3- بررسي روش‌هاي آموزش در مركز مهارت‌هاي باليني

4- بررسي روش‌هاي آموزش الكترونيكي

5- بررسي روش‌هاي آموزش سرپايي

6- بررسي روش‌هاي خودآموزي در بين دانشجويان و اعضاء هيأت علمي

7- بررسي روش‌هاي آموزش در جامعه

8- بررسي روش‌هاي تلفيقي آموزش (حضوري و الكترونيكي)

9- بررسي مهارت‌هاي حرفه‌اي فارغ‌التحصيلان

10- بررسي نيازهاي آموزشي مشمولين قانون آموزش مداوم

11- بررسي تأثير برنامه‌هاي آموزش مداوم (در گروه‌هاي مختلف پزشكي، پرستاري و مامايي)

12- بررسي تطبيقي نظام آموزشي دانشگاه علوم پزشكي لرستان با ساير نظام‌هاي آموزشي

13- بررسي خطاهاي پزشكي در استان لرستان

14- تعيين ويژگي‌هاي نظام عرضه خدمات دانشگاه كه به طور مستقيم تحت تأثير ادغام علوم پايه و باليني قرار مي‌گيرند.

15- تعيين نيازهاي آموزشي اعضاء هيأت علمي

16- بررسي تأثير كارگاه‌هاي آموزشي بر عملكرد اعضاء هيأت علمي

17- بررسي شيوه‌هاي توانمندسازي اساتيد

18- بررسي تأثير ارزيابي مستمر/ تكويني در مقايسه با ارزيابي نهايي بر عملكرد دانشجويان

19- بررسي نقاط ضعف و قوت كوريكولوم آموزشي رشته‌هاي مختلف

20- بررسي تأثير ارزيابي دروني و بيروني گروه‌ها بر عملكرد آنها

21- امكان بكارگيري و پياده‌سازي استانداردهاي بين‌المللي در سيستم آموزشي دانشگاه

22- بررسي موانع موجود بر سر راه استفاده از روش‌هاي جديد آموزشي

23- بررسي عوامل مؤثر بر كاهش پژوهش

24- بررسي كيفيت آموزش علوم پايه

25- بررسي نقاط قوت و ضعف آئين‌نامه داخلي ارزشيابي اساتيد

26- بررسي مهارتهاي ارتباطي در دانشجويان علوم پزشكي

27- بررسي ميزان تسلط دانشجويان پزشكي بر مهارت‌هاي EBM

28- بررسي نقاط قوت و ضعف فرآيند كيفيت تدريس اساتيد

29- تأثير ارزشيابي سالانه اساتيد بر عملكرد آنها

30- تأثير ارائه طرح درس و برگزاري آزمون استاندارد در ارزيابي كيفي اساتيد

31- زمان و شيوه مناسب اخذ نظرات دانشجويان در خصوص ارزيابي اساتيد

32- مقايسه عملكرد اعضاء تمام وقت و غير تمام وقت جغرافيايي

33- بررسي روايي و پايايي فرم‌هاي ارزيابي اساتيد

34- بررسي روشهاي ارتقاي كيفيت و اعتبار برگزاري آزمون در جلسات امتحاني

35- بررسي روشهاي استانداردسازي سؤالات امتحاني

36- نقش دروس علوم پايه در پرورش شايستگي‌هاي دانش آموختگان پزشكي

37- بررسي نقش دوره كارورزي دانشجويان پزشكي در آموزش جامعه‌نگر

38- بررسي نيازهاي جامعه براي ارتقاء كيفيت آموزش پزشكي

39- بررسي مشاركت دانشجويان در بهبود كيفيت آموزش

40- بررسي تأثير استفاده از روشهاي جديد آموزشي بر كيفيت آموزش

41- بررسي تأثير استفاده از تكنولوژي جديد آموزشي بر فرايند يادگيري

42- مقايسه كارايي روش‌هاي جديد و كلاسيك آموزشي

43- امكان‌سنجي و تعيين كارايي روش‌هاي جديد بررسي كيفيت آموزش

44- بررسي رضايت‌مندي اعضاء هيأت علمي از محيط آموزشي

45- بررسي تطابق امكانات موجود در محيط‌هاي باليني در مقايسه با آموخته‌هاي تئوري دانشجويان

46- بررسي امكانات تكنولوژي آموزشي در دانشكده‌هاي دانشگاه علوم پزشكي لرستان

47- بررسي سبك‌هاي يادگيري در بين دانشجويان

48- بررسی شیوه‌های مختلف آموزش خود مراقبتی بیماران

49- بررسی نقش اینترن‌ها در آموزش دانشجویان علوم پایه و پیراپزشکی

50- بررسی شیوه‌های ارزشیابی دانشجویان در محیط بالین

51- بررسی موانع بکارگیری آموزش تئوری در بالین

52- بررسی عوامل مؤثر بر کم و کیف آموزش‌های تئوری و بالینی از دیدگاه دانش‌آموختگان و دانشجویان

53- بررسی تاثیر integration دروس رشته‌هاي پزشكي و نيز پرستاری و مامائی بر میزان یادگیری و تامین نیازهای حرفه‌ای.

54 - بررسی میزان رعایت استانداردها در آموزش بالینی

55- بررسی دیدگاه‌های دانشجویان و اعضاء هيات در خصوص هماهنگی بین دروس تئوری و کارآموزی

56- تعيين ميزان تطابق فعاليت‌هاي اعضاء هيأت علمي با وظايف حرفه‌اي آنها.

57- ارتقاء ميزان تناسب آيتم‌هاي فرم‌هاي مختلف ارزشيابي اساتيد.