دانلود نشریه همگام با جهان آموزش 3

 

به نام هستی بخش هستی

دانلود نشریه همگام با جهان آموزش 3

پس از ستایش آفریدگار جهانیان مفتخریم که شماره 3 نشریه علمی -تخصصی همگام با جهان آموزش را تقدیم شما نمائیم.

 همه روزه با گسترش علم و پیشرفت فناوری های نوین رشته های علمی هرچه بیشتر به سمت تخصصی شدن در حال حرکتند و بی شک عرصه آموزش و یادگیری هم از این تحولات بیگانه نیست. آموزش اصولی و صحیح یکی از موتور محرکه های اساسی توسعه و رفاه ملت ها می باشد و مصداق این امر را می توان درمقایسه وضعیت موجود آموزش و پرورش کشورهای جهان و وضعیت اجتماعی، اقتصادی آنان دید. در این مسیر رشته هایی چون تکنولوژی آموزشی، مدیریت آموزشی،آموزش بزرگسالان، تحقیقات آموزشی، برنامه ریزی درسی، برنامه ریزی آموزشی و مانند اینها سهم به سزایی در رسیدن به این وضعیت مطلوب را ایفا می کنند. اما در سال های اخیر یکی از موضوعاتی که بحث های زیادی را با خود به همراه آورده آموزش و یادگیری الکترونیکی می باشد. در این راستا و در جهت تحقق رسالت نشریه همگام با جهان آموزش که همگام بودن با تحولات روز جهانی را در عرصه آموزش و یادگیری سرلوحه کار خود قرار داده مطالب این شماره از نشریه به این مهم اختصاص یافته است. دست شما عزیزانی را که در این شماره یاری گر مجموعه همگام با جهان آموزش بوده اید را به گرمی می فشاریم و چشم انتظار یاریتان در شماره های آتی می باشیم. هر گونه نقد و پیشنهادتان را با جان دل پذیرایم و امید آن داریم که نشریه همگام با جهان آموزش بتواند گامی هر چند کوچک در جهت پیشبرد آموزش صحیح در کشورمان بردارد.

آرزوی سربلندیتان

 

دانلود کنید

انتخاب دبیر انجمن تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک در سال تحصیلی 91-90

در مورخه ۲۵/۸/۹۰ جلسه شورای مرکزی انجمن تکنولوژی آموزشی برگزار شد. در این جلسه دبیر انجمن علمی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ انتخاب شد. در زیر اسامی اعضای شواری مرکزی به اطلاع دوستان و هم رشته ای های گرامی می رسد:

۱- آقای بارزان محمد پور (کارشناسی) : دبیر انحمن

۲- آقای امیر پوراحمدعلی(ارشد)

۳- آقای روح الله ممی زاده(ارشد)

۴- آقای پرویز ابراهیمی(کارشناسی)

۵- آقای بهزاد دهقانی(کارشناسی)

۶- خانم فاطمه صحرایی(کارشناسی)

۷- خانم نیلوفر دولتشاهی(کارشناسی)

 

در این تاریخ فعالیت انجمن تکنولوژی آموزشی به صورت رسمی آغاز گردید.

 

وبلاگ انجمن: http://aeta.blogfa.com

ایمیل انجمن: Aeta89@yahoo.com

دعوت ارائه سخنرانی هفته پژوهش

سلام دوستان

این مطلبو از طرف معاونت پژوهشی دانشکده روانشناسی و علوم تربتی برامون ارسال شده

"از دانشجویان ارشد و دکتری دعوت به عمل می آید به منظور ارائ هسخنرانی درهفته پژوهش چکیده مقاله خود را ظرف این هفته به دفتر امور پژوهشی تحویل نمایند".

انتخابات انجمن علمی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه

خدایا جهان پادشاهی تو راست

زما خدمت آید خدایی تو راست

نتایج انتخابات انجمن علمی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه

این مطلب توسط دوستان تازه کار انجمن علمی دانشگاه علامه طباطبایی ارسال شده

اسامی دوستانی که در انتخابات اسامی آنها برگزیده شده:

اکبر کبیری (ارشد)

محمد شمسیان (کارشناسی)

سعید لطیفی (ارشد)

سحر مکارم(کارشناسی)

سید احسان میر افضلی(کارشناسی)

نفیسه خاکسار(کارشناسی)

سمیه شمس(کارشناسی)

وبلاگ :http://atu-it89.blogfa.com/

براشون آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم تا در کنار هم خدمات خوبی رو به هم رشته ای هاشون ارائه بدن ...

 

قابل نقد

شایدتاحالا شماهم ازجلوی مدرسه هوشمندتهران ردشده باشین!

ولی مثه من یه سوال درذهنتون جیغ میزنه که آیاتکنولوژی برای کسی که نمیدونه چه طوربایدازش استفاده کنه وفقط توبنرهای تبلیغاتیش ازتکنولوژی نام میبره هم میتونه سودمندباشه یانه؟

یادمه دوستم ازاستاد جامعه شناسیشون نقدمیکرد:اول بایدفرهنگ یک فناوری روواردکشورکردبعدخودشو!

حالانمیدونم این واردکردن فرهنگ جزووظایف ما تکنولوژیست هاست یانه!اماشدیداخودم بهش معتقدم.

تصصمیم گرفتم به کلاس انیمیشن سازی برم تاباساخت آن بتونم فرهنگ واصول اصلی روواردذهن مخاطبان کنم(البته همیشه وقتی ازتغییرعوام مردم اطمینان نداریم بهتره ازبچه ها شروع کنیم)

                                                           ++++++++++++++++++++

             امیدوارم دراین زمینه همدیگررویاری کنیم

چهارمین همایش ملی آموزش

اهداف: بهبود سطح کیفی فرایند یاددهی، یادگیری، معرفی طرحهای کاربردی در حوزه آموزش و یادگیری، ترویج فرهنگ پژوهشگری در دانشجویان،

تاریخهای 28 و 29 اردیبهشت ماه 1391 

 

مهلت ارسال مقاله:1390/11/1

مکان: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران

سایت:  http://4theducation.ir/uxhi90   

عید قربان مبارک

به کعبه گفتم تو از خاکی من از خاک

چرا  باید   که من دور  تو  گردم

بگفتا  که  تو  با  پا  آمدستی

برو  با  دل  بیا  تا  من  بگردم

 

منبع عکس: www.toppatogh.com

چهل و یکمین، دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد

جز آستان توام در جهان پناهی نیست

سر مرا به جز این در، حواله گاهی نیست

چهل و یکمین، دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد که مختص فیلم های آموزشی ، فرهنگی ،تربیتی می باشد ازیک شنبه ۸/۸/۱۳90 آغاز گردیده و تا شنبه آینده ادامه دارد .

به همت گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی یکی از مراکز پخش فیلم های جشنواره رشد سالن شهید همت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی  دانشگاه علامه طباطبایی می یاشد . فیلم ها  طی این هفته  و شنبه آینده هر روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ پخش شدن و  خواهند شد .

برخی از فیلم هایی که تو روزهای آینده پخش می شن:

فیلم

تاریخ

ساعت

آلزایمر

چهارشنبه11/۸/۱۳90

17-15

آواز دوئل

چهارشنبه11/۸/۱۳90

15-13

آخرین نغمه ایثار

چهارشنبه11/۸/۱۳90

17-15

خواب و بیدار

چهار شنبه11/۸/۱۳90

12-10

سیب و سلما

شنبه15/۸/۱۳90

15-13

عطر عاشقی

شنبه15/۸/۱۳90

12-10

شکاف

شنبه15/۸/۱۳90

17-15

امید داریم که بچه رشته به سمت تولید فیلم های آموزشی برن و فیلم هایی فراتر از حد این جشنواره تولید کنن( به خصوص دوستان کارشناسی که وقت بیشتری برای رسیدن به چنین اموری دارن)

یه خورده همت- توانایی کار جمعی و تخصص می خواد تا تو این فیلم هایی که نمایش داده می شته بچه های تکنولوژی آموزشی و علوم تربیتی نقش پر رنگ تری داشته باشن . واقعا عرصه تولید فیلم های آموزشی جای کار داره چون هنوز اونجور که باید رویکرد تخصصی تو این زمنه اتخاذ نشده و می شه قدم های خوبی برداشت .

نقد این موضوع و اینکه این فیلم چقدر متناسب با هدف های جشنواره وآموزشی- فرهنگی و تربیتی بودن رو دنبال می کنه رو هم می ذارم به عهده   حسین علیپورعزیز که متخصص امرن...

 

 منبع عکس:festival.roshd.ir/

خیر پیش راهتون...

اصول هفت گانه ریچارد مایر

سلام عرض می کنم خدمت دوستان عزیز۰

دوستانی که علاقه مند هستند در زمینه طراحی وتولید نرم افزار های چند رسانه ای فعالیت کنند خواه یا نا خواه باید این اصول رو در نرم افزارشون به کار بگیرند .این اصول یه استاندارد برای ساخت نرم افزار های چند رسانه ای محسوب می شه.متن کامل وتوضیح این اصول در ادامه مطلب قرار داده شده.

۱. اصل تفاوتهای فردی[1] : تاثیرات طراحی آموزش چندرسانه ای بریادگیرندگان دارای دانش کمتر نسبت به یادگیرندگان دارای دانش بیشتر  وهمچنین بر یادگیرندگان دارای درک فضایی بالا نسبت به یادگیرندگان دارای درک فضایی پایین تاثیرگذارتروموثرتراست.

2.  اصل افزونگی یا مازاد[2] : دانش آموزان ازطریق انیمیشن وبیان شفاهی بهتراز انیمیشن،بیان شفاهی و متن[چاپی] یاد می گیرند.

3. اصل کانال های حسی[3] : دانش آموزان از انیمیشن وبیان شفاهی بهتر از انیمیشن ومتن روی صفحه مانیتور یاد می­گیرند؛ به عبارت دیگر،دانش آموزان زمانی خوب یاد می گیرند که کلمات موجود در پیام های چند رسانه ای به جای متن چاپی به صورت گفتاری ارائه شود.

4.   اصل پیوستگی یا انسجام[4] : دانش آموزان زمانی خوب یاد می گیرند که از گنجانده شدن مواد درسی نامربوط و نا مرتبط جلوگیری شود.اصل انسجام یا پیوستگی می تواند درسه تعبیر یا برگردان تکمیلی  بخش بندی شود: (1) زمانیکه ارائه چند رسانه ای گیرا وجالب توجه است اما تصاویر وکلمات نامرتبط اضافه شده اند به یادگیری دانش آموز لطمه وارد می شود،(2) زمانیکه ارائه چند رسانه ای گیرا وجالب توجه است اما اصوات و موسیقی نامرتبط اضافه شده است به یادگیری دانش آموز لطمه وارد می شود،(3) زمانیکه کلمات وتصاویر غیر ضروری از ارائه چند رسانه ای حذف شوند یادگیری دانش آموز بهبود پیدا می کند.

5. اصل مجاورت زمانی[5] : زمانیکه کلمات وتصاویر مربوط به هم، به جای اینکه بصورت پیاپی وپشت سرهم ارائه شود،بصورت همزمان ارائه می شود؛دانش آموزان بهتر یاد می گیرند.

6.  اصل مجاورت مکانی[6] : دانش آموزان زمانی خوب یاد می گیرندکه در صفحه یا صفحه نمایشگر، تصاویر وکلماتی که مربوط به هم هستند نزدیک به هم یا در کنار هم به نمایش در آیند تا اینکه دور از هم به نمایش در آیند.

۷.اصل چندرسانه­ای[7] : دانش آموزان زمانی خوب یاد می گیرند که ازکلمات وتصا ویردرکنارهم استفاده شود نه اینکه تنهاازکلمات استفاده شود


 
ادامه نوشته

نظریه یادگیری معنی دار آزوبل در چارچوب دیدگاه فرایند شناختی

به نام خدا

  مقدمه:

مکتب شناخت گرایی انسان را به صورت ماشین یا موجودی که به طور جبری تحت استیلای رویدادهای درونی یا بیرونی است در نظر نمی گیرد . ژان پیاژه این شیوه را برای مطالعه رشد شناخت انسان ارایه کرده است . شناخت گرایی انسان را یک تحلیل گر شناخت در نظر می گیرد . رفتارگرایی نیز به مطالعه فرایندهای شناختی و یادگیری شناختی علاقه مند است ، بدین صورت که توانایی تحلیل و تفکر فرد در محیط را مورد بررسی قرار می دهد . اما فرق عمده شناخت گرایی با رفتار گرایی این است که شناخت گرایی روی فرایند های شناختی انگشت می گذارد و آنها را زیربنای رفتار می دانند ، در صورتی که رفتار گرایی روی اثر محرک های محیط بر رفتار تاکید دارد . بنابر این میتوان گفت که رفتار هر فرد به برداشت او از محیط و حتی خود او وابسته است . امروزه مکتب شناخت گرایی یکی از مکتب های مهم روان شناسی به شمار می آید . این مکتب مطالعه فرایند های شناختی مثل زبان ، حافظه ، حل مساله در انسان و همچنین کاربرد این فعالیت ها در کامپیوتر را در بر می گیرد .

کسانی که در چارچوب این دیدگاه به فعالت مشغولند ، به مطالعه نحوه فکر انسان می پردازند و برنامه هایی را تدوین می کنند که حالت های مختلف تفکر و استدلال را تقویت نمایند . برخی از طرفداران این دیدگاه معتقدند که چنین برنامه هایی باید کانون اصلی توجه نظام آموزشی را تشکیل دهند.از جمله افراد شاخص در این دیدگاه میتوان به کارل برایتر و دیوید آزوبل که در چارچوب دیدگاه فرایند شناختی الگوی پیش شازمان دهنده را ارایه داده است نام ببریم . همچنین میتوان از رابینسون که به توضیح مهارتهای حل مساله پرداخته و الگوی تکوین مفهوم هیلدا تابا و تفکر جانبی ادوارد دوبونو نام برد .

در تحقیق حاضر بر آنیم که به توضیح دیدگاه آزوبل یعنی یادگیری معنی دار کلامی در چارچوب دیدگاه فرایند شناختی بپرازیم .

دیوید آزوبل و یادگیری معنی دار :

بر روی ادامه مطلبو کلیک کنید

ادامه نوشته

معرفی وبلاگ انجمن تکنولوزی اموزشی دانشگاه علامه

با سلام خدمت دوستان عزیز

اینم وبلاگ جدید انجمن تکنولوزی اموزشی دانشگاه علامه

atu-it89.blogfa.com 

بهشون تبریک می گیم[گل][گل][گل]

و براشون ارزوی موفقیت داریم ....


پنجمین همایش تخصصی تکنولوژی آموزشی

همایش تخصصی تکنولوژی آموزشی

با یاد حق

 پنجمین همایش تخصصی  تکنولوژی آموزشی

دانشگاه تربیت معلم تهران واحد کرج

به مناسبت هفته پژوهش

با محوریت های :

ü       یادگیری الکترونیکی

ü       طراحی های آموزشی در محیط های مجازی                     

ü         چند رسانه ای ها و کاربردشان در آموزش

ü       جهانی شدن و آموزش

ü       طراحی - اجرا و ارزشیابی مواد و نرم افزارهای آموزشی

ü       تهیه سناریو های یادگیری

ü       سیر تحول تکنولوژی آموزشی در ایران

ü       تکنولوژی آموزشی وآموزش عالی در جهان اسلام

ü       راهبردهای پرورش خلاقیت در محیط یادگیری

ü       شیوه های آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال

ارسال چکیده و اصل مقالات تا تاریخ : ۵ آذر ماه

ارسال مقالات به : tmu90@etgmail.com

زمان :   روز شنبه  ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۰

اختتامیه : روز شنبه ساعت 30/16

مکان : سالن آمفی تئاتر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

روابط عمومی انجمن تکنولوژی آموزشی

منبع :http://education-tmu.blogfa.com/

برای دوستان تربیت معلم آرزوی موفقیت داریم

نامه خدا

سلام دوستان امیدوارم که حال همگی خوب باشه مطلبی که امروز گذاشتم چندان ربطی به موضوع وبلاگ نداره اما یه جورایی آدم رو به یاد خودش می ندازه امیدوترم خوشتون بیاد.

از: خدا

به : تو

تاريخ : امروز

موضوع : خودت

رفرنس نامه : زندگي

 

   من خدا هستم امروز مي خواهم به تمامي مشكلات تو رسيدگي كنم به كمك تو هم نيازي ندارم پس روز خوبي داشته باشي ..!

 

من دوستت دارم و بخاطر داشته باش  وقتي شرايط بنحوي هستند كه تو نمي توني از پس مشكلاتت بربياي اصلا سعي نكن كه خودت پي راه حل باشي بلكه اونها را بعهده خداوند بگذار ...!

 

زمانش كه برسد خودم رسيدگي مي كنم ، تمامي مشكلات حل مي شوند اما در زماني كه من تعيين مي كنم نه زماني كه تو مي خواهي .. !

 

وقتي كه مشكلت رو پيش من مي فرستي ديگه دليلي براي نگراني نيست بجاي نگراني روي چيزهايي تمركز كن كه الان توي زندگيت داري ، شايد تصميم بگيري كه اين پيام رو براي يك دوست بفرستي ، متشكرم با اين كار شايد از طريق جديدي شرايط زندگي اونها رو لمس كني كه تا الان نمي دونستي ..!

 

حالا امروز يك روز خوب خواهي داشت

 

خدا اكنون تلاش و دست و پا زدنت رو ديده و دستور مي ده كه ديگه تموم شه ، بركت خدا داره به سمتت مي آد اگر خدا رو قبول داري اين پيام را براي ده نفر ارسال كن ..!

 

لطفا ناديده نگيرين شما دارين آزمايش مي شين

 

فقط 20 دقيقه زمان دارين تا به 10 نفر بگين كه دوستشون دارين

 

یا حق !

-- r