این نظر خوب را دوست عزیزم زین العابدین(علی) صفدری گذاشته است ممنون علی جان. جنبه آموزشی آن باعث شد تو پست بذارم.

.

با تشکر از دوست خوبم، دکتر رضایی

حالا که ایشون این مطلب و اینجا گذاشته، منم خواستم یه توضیح کوچیک در همین رابطه بدم:

از اونجا که سبک های مختلفی در رابطه با نگارش کارهای علمی وجود داره، و گاه لازم می شه که یه نویسنده مطلب واحدی رو به چند سبک متفاوت نگارش کنه (این بخصوص خودش و در نحوه رفرنس دادن نشون می ده)، به جای این که هر بار به طور دستی این تغییرات و اعمال کنه، می تونه از امکاناتی که برنامه word در اختیار کاربرا گذاشته استفاده کنه.

برای این کار هنگام نگارش و یا حتی قبل از نگارش لیست رفرنس های خود را به برنامه بدین. برای این کار در word 2007 زبونه reference رو انتخاب و سپس در قسمت Citation & Bibliography گزینه Manage Sources رو انتخاب کنین و طبق موارد خواسته شده مشخصات رفرنس تون و بدین بهش.

پس از این کار می تونین سبک نگارش مورد نظرتون و برای اون متن انتخاب کنین. این کار رو می تونین با انتخاب سبک مورد نظر از گزینه style در همون زبونه Reference انجام بدین.

تجربه شخصی: اگه از همون اول کار نگارش و به تدریج لیست رفرنس هاتون و وارد word بکنین، در انتهای کار و تهیه لیست منابع بسیار راحت خواهید بود و دیگه نگران این نخواهید بود که آیا قواعد نگارش را به درستی پیاده کردین یا نه، چون این کار را خود نرم افزار براتون انجام میده.
1- برای وارد کردن منابع در متن، از گزینه Insert Citation استفاده کنین.
2- برای تهیه لیست منابع هم از گزینه Bibliography در همون زیونه Reference استفاده کنین.