منتورینگ واژه ای است که در علم مدیریت بخصوص مدیریت منابع انسانی و آموزش مفاهیم و انتقال تجربیات مورد بررسی قرار میگیرد.ولی بطور خلاصه ویژگی های کلیدی زیر رو میشه برای یک منتور در نظر گرفت!                                منتور فردی است :       

  • با سابقه کار قابل توجه
  • علاقه­مند به آموزش و انتقال تجربیات خود به دیگران 
  • دارای ارتباطات قابل توجه
  • اهل دانش

این بار دومی هست که تو کلاس بحث از منتورینگ میشه. حتما برای خیلی از ما پیش اومده که جایی تو زندگیمون هزینه ای کرده باشیم تا مطلبی یا تکنیکی رو یاد بگیریم اما علی رغم تلاش؛موفق نشدیم .دلیل این امر چی میتونه باشه؟کافی نبودن زمان صرف شده یا مناسب نبودن شیوه انتخابی آموزش؟عده کمی از آدم ها انقدر  منطقی قضایارو مرور میکنن تا بتونن به این شناخت برسن که الان باید نوکه فلش رو به سمت خودشون برگردونن یا به بیرون،شاید یکی از اون موردها این باشه که در کلاسی بالغ بر ۲۰نفر،اکثریت قریب به اتفاق به مسئله مربوطه پی نمیبرند یا هنگام ارزشیابی نتیجه این رو مشخص میکنه

گاهی هم پیش امده فردی بدون مدرک تخصصی وآگاهی آکادمیک بلکه فقط وفقط از روی علاقه خودش به رشته انتخابی شما به شما پیشنهاد آموزش میده واغلب هم شما با آموزش اون فرد به جایگاه موردنظرخودتون میرسید.جایگاهی که ممکن بود با صرف هزینه هایی بسیار زیاد حتی به ۵۰ ٪اون هم دست نیابید

وجود این افراد یا منتورها که نه از روی چهارچوبات خشک ومنطقی  بلکه با دارا بودن ۴ویژگی بالا برای شما درحکم چراغی میمونن که راه رو نشونتون میدن وتو در لحظه های مقطعی شما رو از فضای تیره ای که توش قرار گرفتین نجات میدن گاه بسیار ارزشمند ومفیدتر از کمک هزاران استاد و متخصص است

به امید روزی که فاصله زیاد تفکرات،تجربیات و بیان های موجود بین اساتید ودانشجویان با واژه منتور(مُرشدی) پُربشه...