پایان نامه کارشناسی ارشد .تاثیر اینفوگرافی بر میزان یادگیری ویادداری دانش آموزان در درس تاریخ
چکیده
این پژوهش، باهدف
اصلی شناخت تاثیر بهره گیری با استفاده از اینفوگرافی
بر میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر در درس تاریخ پایه سوم راهنمایی انجام گرفت که به طور ویژه
تاثیر اینفوگرافی بردومولفه یادگیری ویادداری مورد توجه بود. روش پژوهش شبه
آزمایشی و از نظرهدف کاربردی بود ،جامعه آماری، کلیه دانش آموزان پایه سوم
راهنمایی مشغول به تحصیل در سال
92- 1391 درشهرستان نوشهر
بود به تعداد612 بااستفاده از نمونه گیری تصادفی ساده نمونه ای به تعداد54 نفر(دوگروه
27 نفری آزمایش وکنترل) درقالب 2 کلاس انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت
.ابزارگرآوری آزمون معلم ساخته بود که روایی وپایایی آن نیز بررسی شد و به صورت
پیش آزمون و پس آزمون برای دوگروه آزمایش وکنترل مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده
از آمار توصیفی (شامل درصد وتعداد ومیانگین) و استنباطی (آزمونt
مستقل) انجام شد. نتیجه پژوهش حاکی است آموزش با استفاده ازاینفوگرافی برمیزان
یادگیری دانش آموزان در درس تاریخ تاثیر معنی
داری ندارد اما نسبت به روش سنتی در میزان یادداری مطالب درس تاریخ تاثیر مثبت و معنی
داری دارد.
منبع :پایان نامه کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی .هادی ریاحی .تاریخ دفاع 25/2/92
این وبلاگ متعلق به همه تکنولوژیست های آموزشی ایرانه که دلشون برای رشد و ارتقای آموزش صحیح تو کشورمون می تپه . تو این وبلاگ مطالب مختلف و تخصصی در رابطه با رشته تکنولوژی آموزشی مطرح می شه و نویسندهاش از دانشجویان مختلف دانشگاه های کشورمون هستن . شما اگه مطلبی یا پیشنهادی داشتین می تونین به پست الکترونیکی technologyamouzeshi@gmail.comارسال کنید ...